Wednesday, May 25, 2011

Oh ho Oh ho, saya dah besar la

Bila saya seorang suri rumah tangga sepenuh masa
Dah boleh kahwin nih, kahkah eeewwww
Selain penat b'kerja luar and activity lain,
Saya juga kena menjadi suri rumah tangga sepenuh masa
Bila nenek dah balik kampung, umie and walid busy dengan kerja luar
So, saya sebagai anak bongsu perempuan b'tanggungjawab 
menjaga adik², abang dan kakak
Yela, bila abang and kakak penat cari nafkah, 
kena la bagi diaorang makan kan
Dah menjadi kebiasaan, 
pagi² kena kjut adik² ku ke sekolah and siapkan Breakfast
Then, kena fikir nak masak apa untuk lunch diaorang pulak
Dah kata perempuan kan, kena la pandai masak
Apa² pun saya sangat bersyukur kerana, sepanjang nenek tinggal b'sama²
saya, banyak saya belajar masak dengan nenek ;)
Tak sia² nenek ajar kan, ''mok, bebi dah terer masak semua yang mok ajar''
hehe Mok adalah panggilan manja kami kepada nenek hoho

Tahu tak anda ;p tiap kali nak masak sure teringat nenek, hari² saya mimpikan nenek. Kami adik beradik tak pernah b'pisah sejak kaklong dilahirkan sampai la adik bongsu saya dah berumur 15tahun tau. Nenek duduk dengan kami selama 28 tahun okkey, lama kan. Bukan saya je mimpi, semua adik beradik mimpikan nenek. Tapi Alhamdulillah nenek sehat and hari² call nenek. I love u my nenek!!! muah muah. Nanti nak balik terengganu, see u nanti my granny.

p/s: oh ya, saya mahu ke sunway pyramid, jom jejalan

♥OneEyzwa♥

No comments: