Monday, January 31, 2011

Doa dari Malaysia untuk rakyat di Mesir.

Assalammualikum kawan²,
Hari ni malas nak taip banyak², just nak suruh uolls DOA kan untuk rakyat² Malaysia yang berada di Mesir. Mari tadah tangan kawan².

" Ya ALLAH, ya Tuhan ku, Engkau lindungilah semua umat² islam dan rakyat malaysia yang tidak berdosa yang berada di negara orang (Mesir). Jauhilah, segala malapetaka kepada mereka ya ALLAH yang maha Agung. Kau reda kan lah permusuhan yang berlaku disana dan tempatkanlah insan yang tidak berdosa disisi Mu ya ALLAH. Amin " 

Saya doakan semua rakyat Malaysia yang berada disana dalam keadaan baik² belaka. Amin. Hope, rusuhan tu akan berhenti dengan cepat dan tak ada pertumpahan  darah lagi berlaku. Semoga ALLAH melindungi mereka.

Setiap benda yang terjadi pasti ada sebab dan hikmah nya kan. Hope president Hosni fikirkan masa depan rakyat mereka. sampai sini saja hujah² ku. Dengan itu saya sertakan doa² yang boleh melindungi insan² yang tak berdosa.

Doa ketika dalam kesusahan:
(sila tekan pic untuk XXXL)


_______________________________________________________________________


Doa Pelindung diri:




بِسْمِ اللهِ الَّذِيْ لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِيْ الأَرْضِ وَلاَ فِيْ السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ

Maksudnya : Dengan Nama Allah yang dengan namaNya tidak akan memberi mudharat apa pun yang ada di bumi dan di langit dan Dialah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (Riwayat Tirmidzi & Abu Daud)
Dalam Sunan at-Tirmidzi dikatakan: 
"Sesiapa yang pada waktu pagi dan petang membaca doa ini sebanyak tiga kali, 
maka ia tidak akan ditimpa keburukan pada hari itu.

أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ الله التَّامَّات مِنْ شَرِّ مَا خَلَق

Maksudnya : Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna daripada keburukan makhluk. (Riwayat Muslim)
Perawi hadis ini berkata: Aku mendengar Rasullah s.a.w bersabda: "Sesiapa yang membaca doa ini sebanyak tiga kali pada satu malam, maka ia tidak akan ditimpa keburukan pada malam itu." Pada satu malam, perawi hadis ini disengat kala jengking. Kemudian orang bertanya kepadanya:"Mana hadis yang kamu riwayatkan dahulu kepada kami, sedang kamu sekarang (ditimpa keburukan yang serupa) disengat kalajengking?" Ia menjawab:"Demi Zat yang tidak ada Tuhan selain Allah, aku lupa membacakan doa itu pada malam ini"


________________________________________________________________

Doa Jauhi Musibah:

Dibaca ketika hendak keluar dari rumah

رَسُولَ اللَّهِ يقول من قال بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِه

شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُصْبِحَ وَمَنْ قَالَهَا حين يُصْبِحُ

ثَلَاثُ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُمْسِيَ


Renung² kan, selamat beramal.
Bye bye

♥OneEyzwa♥

1 comment:

Anonymous said...

AMIN