Wednesday, November 17, 2010

Qurban, 171110


Selamat Hari Raya Aidiladha everyone!!!!!! Yeay Raya lagi yer kita, tapi raya haji nih tak semeriah Raya bulan Syawal. Apa² pun kite sebagai umat islam patut meraikannya juga. Yang penting kena bersyukur sebab kite masih lagi bernyawa sehingga hari ini. ALHAMDULILLAH, semoga ALLAH panjangkan umur kite dan keluarga kite, Amin. So sempena raya nih, dekat rumah tak ada lah meriah mana. Buat biasa² je, tapi still kena ada hidangan diatas meja kan. As usual, for my family's WAJIB ada nasi dagang!!!! Ni memang akan ada setiap perayaan HARI RAYA and RAYA HAJI. Kira dah macam biasa dengan hidangan nih, tapi aku tak masak laaa. Of course la my lovely granny yang masak, selalu aku tolong. Tapi semalam balik dari hostel pun dah lewat malam, balik² je dah siap masak. Boleh juga aku relax, hohohoho. So, macam biasa Raya Haji mesti ada orang qurban lembu, kambing, unta, kerbau. Tapi dekat tempat aku, hanya ada Lembu sahaja. Dah lama gila tak pergi menyaksikan activiti qurban nih, so tadi t'gedik pergi dengan bestie ku. Tu pun pergi sebab mak bestie ku ada bahagian dalam lembu nak qurban tu, Apa lagi join la tadi, hehehe . Sumpah takut okeh lalu sebelah lembu! rasa macam lembu tu nak kejar aku je HAHA. PerasanTan je lebih, padahal lembu tu pun tak terhingin pandang aku. kahkah. Ada ckit pic² gediks time qurban tadi, layann hahaha. . .

Macam biasa, pic gediks dipagi Raya harus ada!! haha
Kami yang mengediks lebey, bukan nak tengok pun lembu.haha

Okey skunk pic Lembu lak ;)
 Makan untuk kali terakhir sebelum di Innalila
 Sad time nih, tapi tak baik kesiankan binatang yang nak dikorbankan :(
Innalila, bye bye mr.mOo

Okey sampai disini sahaja
Saya dah pun selamat sampai MMU, 
esok kelas macam biasa, malas je :(

p/s: Enjoy ur foods ninang, wanak and mimiak. Sory mee spagetti keras 
ckit coz tadi t'paksa angkat cepat and sory if tak sedap.

♥OneEyzwa♥

2 comments:

chawyna said...

sedap je dun worry. semua dah masuk dalam perut. :D

thanks wanggg for the food!

:)

onethebomb! said...

haha..welcome ;)